WERK PROCESSEN

WERKPROCESSEN.

Het is belangrijk om met processen te werken. Zo kan de werkgever/klant feedback geven en kun je per stap werken om zo het beste eind resultaat te creëren.

LOGO

PoppySeed is een pop-rockband. Ik heb voor hen een logo mogen ontwerpen. Mijn idee was om het een stoere uitstraling te geven en heb daarom gekozen om er ook een gitaar in te verwerken.

Ik heb de opdracht gekregen om een logo te maken voor een docent. Hij heeft samen met vrienden een pop-rockband opgestart. Via de mail hebben zij aangegeven wat zij wilde uitstralen als band en een aantal foto's mee gestuurd. Met deze gegevens ben ik gaan brainstormen.

In illustrator heb ik verschillende schetsen gemaakt. Mijn idee was om het logo een stoere uitstraling te geven en er wat rock elementen in te verwerken. Deze schetsen heb ik opgestuurd naar de klant voor feedback. 

 

 

De klant heeft samen met zijn band er naar gekeken en heeft een favoriete schets uitgekozen. Zij hadden samen nog wat kleine elementen wat ze anders wilde, zoals: de kleur van de gitaar.Deze punten heb ik verwerkt in een definitief ontwerp en opgestuurd naar de klant. Na akkoord heb ik het logo geëxporteerd naar verschillende bestanden: svg, png, jpg en pdf.

LOGO

Filosoofje is een podcast. De podcasts bestaan uit filosofische gesprekken tussen kinderen. Ik heb kinderen en audio verwerkt in het beeld. Het is een kleurrijk en speels logo.

Ik kreeg via de mail de opdracht binnen om een logo + een tegel te ontwerpen voor de podcast: Filosoofje. Ze gaf aan dat ze graag een kinderlijke beeldmerk wilde. Ze wilde graag enkele elementen terug zien in het logo: kinderen, audio, onderwijs en filosoferen. 

 

Ik had al snel wat ideetjes over het logo. In Illustrator ben ik wat visuele schetsen gaan maken. Deze schetsen heb ik opgestuurd naar de klant voor feedback.

De klant was erg enthousiast over de visuele schetsen en heeft wat feedback gegeven. Met deze punten ben ik aan de slag gegaan om een definitief logo te ontwerpen. Voor dat ik de definitieve bestanden heb opgestuurd heb ik het nog één keer opgestuurd naar de klant voor de laatste feedback ronde. Met akkoord van de klant ben ik het logo gaan exporteren in verschillende bestanden: jpg, pdf, svg, ai en png. 

LOGO

STARRING The label is een kledinglijn. Ik heb voor haar een kenmerkend beeldmerk gemaakt wat zij graag terug wilde laten komen op bijvoorbeeld: hoodies en t-shirts

Ik kreeg een mailtje van iemand die een eigen bedrijf begonnen is. Ze had sinds een half jaar een eigen label voor t-shirts en hoodies en was opzoek naar een klein logo waaraan mensen haar label kunnen herkennen. Ik heb haar gevraagd om wat meer informatie, wat wilt zij uitstralen, wat is haar doelgroep en heeft zij eventueel al een bepaald voorbeeld wat haar inspireert. Ze gaf aan dat haar doelgroep vooral meisjes en jongens tussen de 16 en 26 jaar zijn en nog niet echt ideeën had. 

Ik ben zelf gaan brainstormen met  de naam van haar kledinglijn: STARRING THE LABEL. De dubbele letter rr viel mij op en ik wilde graag daar iets mee doen om de kledinglijn herkenbaar te maken. Ik heb in Illustrator verschillende opzetjes gemaakt en opgestuurd voor feedback.

Gelukkig zat ik in de goede richting en was dit ook wat ze voor ogen had. Ze heeft een schets er uitgepikt die zij het meest aantrekkelijk vond. Vanuit heb ik wat verdere aanpassingen gedaan en opnieuw opgestuurd voor eventuele feedback. 

De klant had verder geen feedback. Ik heb het logo opgestuurd in verschillende bestanden: jpg, png, svg en ai.